Polarize + recenzja książki Świat Suzie Wong

blue_hair

Help me polarize, help me polarize, help me down.
Those stairs is where I'll be hiding all my problems...

blue_hair

blue_hair

ladyaria

blue_hair

blue_hair

blue_hair

ladyaria

blue_hair

blue_hair

shoes

bee

W zapomnianym Hongkongu, czyli recenzja "Świata Suzie Wong" R.Masona
Nie czytam romansów. Możecie mi wierzyć lub nie, ale zdecydowanie wolę sagę George'a R.R. Martina od "Zmierzchu". Kiedy wszyscy czytali romanse o wampirach, ja zanurzałam się w wojennych powieściach. Aż do niedawna. Z zamiarem kupienia bułki postawiłam na książkę. Bardzo tania, jedyne dziesięć złotych. Dawno nie kupiłam sobie książki, ciągle tylko pożyczam, a niech postoi sobie na półce! Jednak "Świat Suzie Wong" tak mnie zauroczył, że przeczytałam całość w jeden dzień. Z pozoru zwykła książka z marketu, ale mi się bardzo spodobała. No dobrze, wyobraźcie sobie, że mieszkacie w Hongkongu w latach pięćdziesiątych. Trochę trudno sobie wyobrazić miejsce o, którym nie wie się za wiele. Kojarzy nam się oczywiście jako kolonia brytyjska, później oddana Chinom. Pewnie wtedy było tam wielu Brytyjczyków! O tak, bardzo wielu. Książka opowiada historię burzliwego romansu między angielskim malarzem, a chińską panną lekkich obyczajów. Chwilami przenosimy się do Makau i Japonii, a wiecie jak ja uwielbiam Japonię. Wizja przyszłości u boku jakiegoś Japończyka i posiadanie skośnookich dzieci jest bardzo fascynująca!
Główny bohater, Robert Lomax wynajmuje pokoik w całkiem ładnym hotelu Nam Kok. Zamierza tam malować i poświęcić się sztuce, ponieważ niedawno zrezygnował z pracy. (W pewnym momencie jest wzmianka o Polaku!) Poznaje Suzie, którą poznał już wcześniej na statku, podającą się za bogatą dziewczynę. Jednak Suzie wcale nie jest bogata, tylko pracuje w hotelu jako dziewczyna do wynajęcia. Ogólnie okazuje się, że cały ten hotel to po prostu dom publiczny. Dziewczęta pracujące tam traktują Roberta jak brata i starego przyjaciela. Jednak on jest zauroczony wyłącznie Suzie, która jako wyrzutek społeczeństwa ma naprawdę tragiczne życie.
Wszystko kręci się wokół pieniędzy i hazardu. W Hongkongu to było wtedy na porządku dziennym. Na kartach powieści poznajemy jak wrażliwi są główni bohaterowie i często poruszają filozoficzne tematy. Suzie jest pilną obserwatorką otaczającego ją świata i zna się na ludziach i psychologii. Mimo, że jest pogardzana okazuje się, że to bardzo inteligentna dziewczyna jednak spotkało ją wiele okrucieństw. Dla niej to właśnie początkujący malarz okazał najwięcej serca.
Strata, ból, smutek to właśnie te trzy słowa opisują życie Suzie. Poznajemy tam także wielu zdeprawowanych ludzi, ale tak naprawdę jest ich nam szkoda. Miłość tych dwojga pokazała, że nie jest ważne, co czuje reszta ludzi, tylko co oni dwaj mają w sercu.
Powieść była ciekawa, może nie jakaś wybitna, ale ja będę do niej często wracać. Podobało mi się poruszenie w niej tematu tabu. W tak delikatny i subtelny sposób, że nikt nie będzie czuł się zgorszony czytając tę książkę.
Gorąco polecam. :)

suzie_wong

blouse - Dresslink
skirt - sh
shoes - Biedra :*
hat - Zaful
watch - Gamiss

Komentarze

  1. Wow stykówka świetna !! A książka o paniach z domu publicznego niczego sobie ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę z chęcią przeczytam,stylizacja boska.Uwielbiam te koszule w buldogi francuskie ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tej książki, ale chętnie do niej zajrzę :)
    Zdjęcia świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od zawsze lubię typowe babskie romanse. Ta książka brzmi superciekawie, zwłaszcza że lubie tematykę Azji i lat 40 - 70 :) Chętnie po nią sięgnę.
    P.S. Chciałabym wyglądać tak dobrze w koszuli z printami jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie wyglądasz! ta koszula jest prześliczna ;) i bardzo ładnie Ci w takich włosach :) książki nie znam, ale wydaje się być ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie włosy *_* Woow, nie mogę się napatrzeć ! Świetna stylizacja :D Ja ostatnio ciągle czytam książki nie wyobrażam sobie bez nich i ta wydaje się bardzo ciekawa.

    Obserwuję i zapraszam do mnie,
    http://anggiex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. A! Chcę mieć bluzkę w buldogi!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna stylizacja, a w koszuli się zakochałam! Książka też wydaje się bardzo interesująca, jak tylko będę miała okazję to na pewno ją przeczytam.
    http://dobieramypodklady.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepięknie wyglądasz. Włosy tak lsnia że się zastanawiam czy to nie jest peruka. Ale wyglądają świetnie i kolor pasuje do ciebie idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też nie przepadam za romansidłami ale ta książka również mogłaby mnie zainteresować :) Wyglądasz pięknie !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

stylowanka na Instagramie